evainkansas.reismee.nl

Homecoming

Hey!

Het werd weer tijd om weer wat van me te laten horen uit Amerika. Het gaat heel goed met me! Eigenlijk gaat het steeds beter! Ik heb ondertussen al weer veel leuke dingen gedaan waar ik natuurlijk over moet schrijven.

Ondertussen kan ik het heel goed vinden met de andere exchange students en hebben we ook meer dingen samengedaan. Samen met de meiden ben ik 2 weken terug wezen shoppen in de mall in Wichita. We hadden allemaal nog wat spullen nodig voor homecoming zoals schoenen. Ik had die dag ook afgesproken met een andere exchange student die ik op mijn eerste exchange students dag in Wichita had ontmoet. Een heel aardig meisje uit Polen. Met zijn vieren hebben we een leuke dag gehad. Die avond heb ik een Amerikaanse bruiloft meegemaakt wat echt geweldig was. Een neefje van Pat (hostvader) ging trouwen. De bruiloft was in de achtertuin van dit neefje en alles was in country stijl. Echt supergaaf om mee te maken.

Die maandag daarop was ik vrij. ’s Ochtends heb ik met de club FCA huisnummers geverfd bij alle huizen in het dorp op de stoep. Op dinsdag heb ik weer geholpen bij de concession stand tijdens een volleybalgame. Ik moet van mijn Amerikaanse organisatie minimaal 4 uur per semester vrijwilligerswerk doen, dus daar zit ik nu wel aan.

Het weekend daarop was het dan eindelijk homecoming! Dit is normaal een feest wanneer de footballers hun eerste thuiswedstrijd hebben na een uitwedstrijd. Bij ons was het wat later. Vrijdagavond was de footballgame en zaterdagavond was het feest. De vrijdagochtend hadden we een parade door het dorp. Elke jaarlaag had een eigen wagen gebouwd in het thema: Paint ‘m up, Cage ‘m up. Wij kozen ervoor om een Rio thema te maken en hadden allemaal felle kleuren op onze wagen. Ik heb samen met een paar anderen verf gegooid naar een jongen in een vogelpak op de wagen. Deze ochtend was echt heel leuk om mee te maken ook al zit er nu wel verf in mn schoenen (sorry mam).

Voordat de wedstrijd begon werden de homecomingking en queen bekend gemaakt. Dat was allemaal best groot. Het begon ermee dat er representatives van alle ‘speciale klassen’ als Chaparral Singers en Band en van alle sporten werden opgenoemd. Ik was de representative van Chaparral Singers en moest samen met de andere representatives een halve cirkel vormen op het veld. We waren met ongeveer 10. Daarna werden alle kandidaten voorgesteld. De meiden kwamen in golfkarretjes over de atletiekbaan aangereden. 4 jongens en 4 meiden waren er kandidaat. Een vriendin van mij is queen geworden en haar vriend was de king.

De volgende dag was niet alleen het feest, maar ook een grote barbecuewedstrijd in Harper waar Kimberly (hostmoeder) veel voor heeft georganiseerd. Ik ben samen met het Belgische meisje Cassie naar de uitreiking wezen kijken. Die avond was het feest. Samen met de exchange students ben ik uit eten geweest en ik heb me daarna klaargemaakt met de meiden. Het feest was heel leuk. Ik dacht dat ik de meeste Amerikaanse muziek wel zou kennen, maar dat valt toch best tegen. De DJ draaide echt hele andere muziek dan ik gewend ben op feestjes.

De volgende dag ben ik naar een pretpark geweest met alle exchange students. Dit was 4 uur heen rijden en ook weer 4 uur terug. Dit was wel de moeite waard. Ik zag daar een jongen lopen met een shirt aan waar in het Nederlands ‘Nederland’ op stond en terwijl ik in de achtbaan zat naast het Finse meisje Anni, begon ik spontaan Nederlands te praten tegen haar. Wel een grappig moment opzich, omdat ik echt bijna nooit meer Nederlands spreek. Kimberly is wel bezig met Nederlands te leren, dus ik ga haar daar nu een beetje mee helpen.

Afgelopen donderdag heb ik meegedaan aan een concert op school met Chaparral Singers. Alle zangklassen deden mee en het klonk goed! Van tevoren ben ik met wat vriendinnen uit eten geweest.

Afgelopen weekend heb ik zaterdag vooral doorgebracht met mn broertje. Vaak spelen we basketbal of baseball, we kijken een film en we hebben samen gezichten in pompoenen gemaakt. Zondagavond ben ik naar het Judgementhouse geweest met de club FCA. Het was een soort toneelstuk waar je doorheen liep en het ging over scholieren en aan het eind werd er beslist of ze naar de hemel of hel gingen.

Verder ben ik na school veel bezig met de musical en ik probeer veel te rennen na school. Ik moet toch een beetje op conditie blijven en basketbaltraining begint pas over drie weken. Elke vrijdagavond ga ik nog steeds naar de footballgame. Komende donderdag is de laatste game al, wat gaat de tijd toch snel…

Volgende week is het Halloween en ook dat is best groot hier! Ik zal snel een nieuwe blog schrijven na Halloween om te vertellen hoe het was.

Reacties

Reacties

Anjo

Hoi Eva,
Wat fijn dat het goed met je gaat. Het is een geweldig avontuur waar je geregeld met nieuwe uitdagingen te maken hebt gehad (en die nog gaan komen). De grootste uitdagingen waren waarschijnlijk je eigen reacties en optredens? Volgens mij en de reacties die we ontvangen van Manon gaat het steeds beter, zelfs het appen tijdens de lessen, haha. Nog veel plezier en succes gewenst

harriet

Hoi hoi
wat leuk om al je avonturen hier mee te kunnen lezen!
ik merk wel dat je een super tijd hebt
heel veel plezier nog de komende tijd,en ik blijf je volgen!!

Roel & Anja

Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Je voelt je al helemaal thuis in Yankee-land. We zijn benieuwd hoe je het basketbal gaat ervaren, dat zal wel ruiger zijn dan een partijtje tijdens de gymles van de middelbare school! Veel plezier tijdens Halloween.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!