evainkansas.reismee.nl

Leuke drukte in november

Hey!

Het is al veel te lang geleden sinds mijn laatste blog. Het gaat nog steeds heel goed met me! Ik kom voorlopig nog nietnaar huis!!November is een superdrukke en superleuke maand geweest. Zoveel geweldige dingen gedaan en meegemaakt. Ik zal beginnen bij Halloween, waar ik ben geëindigd in mijn vorige blog.

Het weekend voor Halloween was ik uitgenodigd voor een Halloween movie party. Bij een vriendin hebben we Halloween films gekeken en een sleepover gehouden. De volgende avond ben ik naar een andere vriendin geweest en hebben we met een paar vrienden gezichten in pompoenen gemaakt (wat echt een Amerikaanse Halloweentraditie is)en marshmallows geroosterd bij een kampvuur. Met Halloween zelf heb ik meegedaan aan de Amerikaanse kindertraditie: Trick or treat! Met Key club hebben we die avond geld opgehaald voor Unicef bijveel huizen. Iedereen had veel snoep klaarstaan voor alle kleine kinderen die verkleed naar hun huis komen.

Die week daarop heb ik nog heel wat footballwedstrijden gezien. Ons team deed het heel goed dit jaar. De laatste wedstrijd was heel spannend, als we zouden winnen met 16 of meer punten dan zouden we kampioen van het district worden. En ja hoor, we zijn District Champs geworden! Daardoor kreeg ik nog wat extra wedstrijden te zien. Ze speelden nu om kampioen van Kansas te worden. Steeds als ze een wedstrijd zouden winnen gingen ze door naar de volgende. Helaas hebben ze de tweede wedstrijd in deze competitie verloren en daarmee was dat de laatste wedstrijd die ik gezien heb. Dit was wel heel jammer, de wedstrijd was ongeveer anderhalf uur rijden en dan verliezen…

De verkiezingen waren 8 november. Volgens mij hebben jullie in Nederland er veel meer van meegekregen dan ik hier in Kansas. Het was niet enorm groot en het maakte iedereen toch niet zoveel uit hier wie er zou winnen, want ze vonden beide kandidaten slecht. Ik had die avond van de verkiezingen gewoon musical repetitie en niemand deed echt spannend over de verkiezingen. Iedereen had wel een voorkeur voor Trump, want Kansas zit vol met Republikeinen.

Het weekend van 12 november hebben we de musical opgevoerd met Chaparral Singers. We hadden hier zo hard voor gewerkt en ook zo veel voor gerepeteerd. Die week daarvoor hadden we elke avond repetitie. We hebben ook een gaaf decor gemaakt. Ik ben zelf niet zo creatief, maar het schilderen ging wel goed. Ook al had ik een kleine rol en zag je me niet veel op het podium, het was zo leuk om hieraan mee te doen. We hebben twee keer Guys ’n Dolls opgevoerd en er kwamen behoorlijk wat mensen op onze musical af.

17 november was een dag waar ik lang naar uitgekeken heb. Samen met FBLA (Future business leaders of America) begon onze trip naar een conferentie in Dallas. Op donderdag na school hebben we 6 uur lang gereden naar Texas. Die vrijdag zijn we naar het footballstadion in Dallas geweest waar de Cowboys spelen en ’s middags zijn we naar een aquarium geweest. ’s Avonds was er een openingsceremonie. Ik had opeens weer het gevoel dat ik echt in Amerika was. Het was allemaal zo groot, overdreven en dramatisch, echt ook weer geweldig om mee te maken. Zaterdag moesten we in ons luxe hotel blijven om allerlei workshops te volgen. Die avondgingen we uit etenbij eenrestaurant waar je alleen ontbijt kon krijgen. Dat is heel normaal hier,om's avonds ontbijteten te eten. Mijn eten duurde alleen wat langer dan de rest, dus daarom hebben ze me het maar helemaal gratis gegeven, niet verkeerd opzich.’s Avonds was er een klein dansfeest en op zondag weer naar huis.

Afgelopen week had ik eindelijk een kleine vakantie, we kregen drie dagen vrij van school omdat het donderdag Thanksgiving was. Thanksgiving is de dag waarop je dankbaar bent voor alles wat je hebt en voor de mensen om je heen. We zijn naar een zus van Pat gegaan waar de helft van de familie bij elkaar kwam. Er was heel veel eten; kalkoen, allerlei verschillende aardappelgerechten en heerlijke pompoentaart.

De dag na Thanksgiving is Black Friday. Die dag gaan heel veel spullen in de aanbieding. Een andere zus van Pat vroeg of ik met haar mee wilde gaan shoppen. Zij heeft zelf een meisje uit Colombia in huis die hier nu in Amerika studeert en dus zijn we met zijn drieën die avond gaan shoppen. Het was nog geen Black Friday, maar er waren al heel veel aanbiedingen. Van 6 tot 1 in de nacht hebben we heel veel winkels bezocht. Het was superdruk en het begon echt zoals je het in films ziet. Om precies 6 uur mochten we beginnen met spullen pakken. Veel mensen waren al in de winkel aan het wachten tot het moment dat ze mochten beginnen met grijpen. Het was hilarisch om te zien hoe mensen hun kar aan het volpakken waren met allerlei aanbiedingen. Het minder leuke waren de lange rijen voor de kassa overal. We hebben in één winkel 2 uur lang in de rij moeten staan om te kunnen afrekenen.. toch weer een superleuke ervaring die van mijn bucketlijst kan afstrepen.

Vandaag is school weer begonnen. Ik heb nu ook al 2 weken aan basketbaltrainingen gehad. Het is zo zwaar, de eerste week had ik enorm veel spierpijn. De coach wil ons goed in vorm hebben voor onze eerste wedstrijd komende maandag, dus we moeten superveel rennen. Ach, misschien is het wel goed voor me na 4 maanden met al datlekkere vette Amerikaanse eten...

Afgelopen weekend is in ons huis de kerstboom al opgezet. Op school zijn we begonnen met kerstliedjes te zingen, dus het kerstgevoel zit er al goed in. Ik kan niet wachten om mee te maken hoe Kerst zelf is hier in het grote Amerika!

Reacties

Reacties

Mam

Wat een leuk enthousiast verhaal weer! Kan niet wachten om jouw leven met eigen ogen te zien.

Annika

Wat leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt in de USA! En super leuk dat we elkaar laatst via skype even hebben gezien/gesproken! Wat heb je in die maanden al veel meegemaakt daar! Geniet ervan Eva, en alvast een hele gezellige december feestmaand gewenst!

Margriet

Wauw Eef ga jij dat leven straks in Nederland nog wel leuk vinden....wat een gave dingen maak jij mee zeg!! Je gaat een super gezellige maand tegemoet met al de kerstvoorbereidingen en het duurt nu ook niet zo lang meer dat paps en mams bij je op de stoep staan. Geniet lekker verder meid! lieve groetjes van ons XXX Margriet

Tante Ally

Lieve Eva we wensen jou fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!