evainkansas.reismee.nl

Kerst!

Hoihoi,

Nog snel even een laatste blog in 2016! Ook in december heb ik weer een aantal dingen meegemaakt. Ik zal wat vertellen over de hoogtepunten, zodat mijn verhaal niet te lang wordt.

Om te beginnen hebben we op 2 december samen met de kookklas een restaurant opgezet. We hebben eten gemaakt voor 70 mensen. Ons restaurant was Italiaans en we hebben allerlei Italiaanse gerechten gemaakt. Ik heb gezorgd voor het dessert. Met een recept van mama heb ik 4 schalen Tiramisu gemaakt. Iedereen vond het heerlijk! Moest ook wel, want elke dag na school hadden we eerst een zware basketbaltraining en dan nog de hele avond koken. Een zware week, maar het was de moeite waard.

Op 5 december had ik mijn eerste basketbalwedstrijd. Toch wel heel anders dan korfbal… Ik had nog niet helemaal door wat ik moest doen, maar toch leuk dat ik weer een wedstrijd kon spelen en die wedstrijd hebben we ook nog gewonnen! In de afgelopen 2 jaar heeft het meidenteam maar 1 wedstrijd gewonnen. Ondertussen hebben we er al 3 gewonnen en we zijn pas op de helft van het seizoen. De wedstrijden zijn toch ook wel heel anders dan football. Bij de footballwedstrijden is er wat meer spirit en zijn er meer mensen aan het aanmoedigen. Basketbal kijken is alsnog wel heel leuk hoor.

Op 13 december hadden we een No Zero Hero dag. Dit was voor alle mensen die het hele semester geen zero’s hebben gehad. Je krijgt een Zero als je een opdracht niet inlevert. Ik heb dat allemaal wel netjes gedaan, dus ik mocht meedoen met deze dag. In plaats van een hele dag school zijn we gaan bowlen, hebben we pizza gegeten en hebben we een kerstfilm gekeken: The Grinch.

Diezelfde week hadden we ook weer een Spiritweek. Deze keer met allerlei thema’s voor kerst. We hadden PJ day waarop iedereen in z’n pyjama naar school kwam. Er was Flanel day waarop iedereen geruite bloesjes droeg en de laatste dag was Ugly Christmas Sweater Day. Ik had van een vriendin een Sweater geleend en die avond was er een dansfeest op school met het thema Ugly Christmas sweater.

We hadden school tot 21 december, wat op een woensdag was, en dus bestonden die laatste dagen uit ‘Finals’ maken. Ik moest drie toetsen maken en ik kon zelf kiezen welke ik wilde maken. Ik had de keuze uit Vocal lessons, drama, government en cultural studies. De moeilijkste heb ik eruit gegooid waardoor het voor mij een hele makkelijke week werd. Voor cultural studies moesten we een filmpje maken waarvoor we twee dagen in het weekend hebben moeten filmen. Met drama heb ik met een paar klasgenoten zelf een toneelstukje geschreven en opgevoerd en met Vocal lessons moest ik wat muziektheorie vragen beantwoorden en een beetje zingen.

De laatste dag van school was maar een halve dag. Die avond hadden we het Madrigal Dinner. Hier konden mensen solo’s opvoeren. Ik wilde niet voor 200 mensen in mn eentje zingen, dus ik heb alleen gezongen tijdens het concert die avond. We hebben een paar kerstliedjes gezongen met Vocal lessons wat bestaat uit 5 leerlingen, dus dat was al spannend genoeg. Ook samen met Chaparral Singers heb ik wat kerstliedjes gezongen. We hebben nu speciale jurken die we aan moeten trekken voor de optredens die we gaan doen met Chaparral Singers. Volgend semester gaan we naar wedstrijden toe en aan het eind van het schooljaar houden we een popconcert.

Kerstavond heb ik doorgebracht met Pat’s familie. Dit is een hele grote familie van ongeveer 80 man. Daar zag ik onder andere zijn zus weer die me mee heeft genomen met Black Friday shoppen en haar exchange student, dus dat was heel gezellig. We hebben daar samen gegeten en Pat’s oudste broer gaf een presentatie over de Schrant familie, over waar ze vandaan kwamen. Oorspronkelijk komt de familie namelijk uit Duitsland wat je misschien aan de naam wel kan zien.

De volgende dag was het dan eindelijk Kerst. Toen ik die ochtend beneden kwam riep Sydney me al heel enthousiast naar de kerstboom, want ik moest echt zien hoeveel kadootjes er waren en wat ik allemaal in mn Stocking had gekregen. Heel schattig want hij gelooft nog in Santa Clause. ’s Ochtends zijn we naar de kerk gegaan en na de kerk hebben we kadootjes uitgepakt. Voor Sydney had ik Crocs gekocht, voor Kimberly een volwassen kleurboek met allemaal Nederlandse tekeningen en voor Pat had ik gitaarboeken gekocht. Ze hebben mij een Kindle gegeven, dit is een soort E-reader en nog een paar boeken en sporttape. ’s Avonds hebben we met z’n vieren een lekker kerstdiner gegeten.

Sydney had allerlei Lego’s gekregen van de kerstman, dus de volgende dag (wat helaas geen tweede kerstdag is in Amerika) heb ik samen met hem de hele dag gebouwd. Op dinsdag heb ik weer een Nederlands meisje gezien die ik ontmoet heb in New York. Zij is ook in Kansas geplaatst en in augustus hadden we al een keer samen in Wichita geshopt. Nu zijn we weer gaan shoppen en ik ben die nacht bij haar blijven slapen. Heel gek om opeens weer de hele dag Nederlands te praten. Het ging eigenlijk heel makkelijk, ook al gooiden we er soms weleens wat Engelse woorden tussendoor. Dan merk ik toch wel hoe veel beter mijn Nederlands is dan mijn Engels. Het was zo fijn om niet naar woorden te hoeven zoeken.

Op 1 januari vlieg ik samen met mijn hostfamilie naar Costa Rica. De moeder van Kimberly is daar in augustus naartoe verhuisd en nu gaan we haar daar opzoeken. Waarschijnlijk wordt het die week hier in Kansas weer iets van -10 graden (het dieptepunt tot nu toe is al -20) en ondertussen liggen wij lekker in het zonnetje. Het is daar rond de 25 graden, dus dat is helemaal prima. Ik heb hier ontzettend veel zin in. Kerst was leuk om hier mee te maken, maar het blijft toch een wat lastigere periode. Ook ga ik mijn Nederlandse Oud en Nieuw erg missen. Het is niet zo groot hier dan in Nederland. Geen vuurwerk voor mij helaas dit jaar en ook de oliebollen hebben ze hier niet. Toch ga ik ook van deze dag weer wat leuks maken net zoals van alle andere. Ik ben nu al over de helft van mijn jaar. Dit geeft me toch wel een erg dubbel gevoel. Aan de ene kant is het hier zo leuk, dat ik niet wil dat de tijd zo snel gaat, aan de andere kant kijk ik soms ook uit naar de dag dat ik weer in Nederland aankom en ik iedereen weer kan zien.

2017 gaat een supergeweldig jaar voor mij worden. Dat weet ik zeker! Ik wens dat voor jullie allemaal ook!

Reacties

Reacties

Anjo en Brigitte

Lieve Eva het is weer super om jouw verhalen te lezen. Ondanks dat we het erg fijn voor je vinden dat je het zomaar de zin hebt hopen we dat de tijd snel gaat want wij missen je hier toch wel erg. Een hele fijne vakantie en een mooie jaarwisseling. Nog bedankt voor je lieve kaart en tot gauw. Groetjes van Anjo en brigitte

Margriet

Hoi Eef fijn dat je de feestdagen ook gezellig doorgekomen bent. Nu kun je uitkijken naar de tijd dat paps en mams lekker bij je op bezoek gaan komen! Veel plezier nog met het tweede deel van je Amerika avontuur!!
Lieve groetjes,
Margriet

Elise

Eva! Wat maak jij ongelofelijk veel mee! En wat een bofkont dat je nu gewoon in Costa Rica zit! Ook dat nog even tussendoor..
Geniet er maar lekker van! En gelukkig mis je Nederland ook nog een beetje, dat is alleen maar goed!
Fijne vakantie voor nu!

olaf en cobie

Lieve Eva ,wij wensen je alle goeds voor 2017
We genieten van je verhalen

Veel liefs
Olaf en Cobie

Anneloes

Een gelukkig nieuwjaar nog!!!! Wat een avonturen. En geniet van Costa Rica. Vond het zelf ook heel gaaf! X

Magda Kooijman

Lieve Eva, Wat een belevenissen weer en fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Het begint nu op te schieten dat je vader en moeder komen. Geniet van alles en maak er een mooie tijd van. Lieve groet Wim en Magda. P.S. Bedankt voor je lieve kaart.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!