evainkansas.reismee.nl

Hawaii

Hoii!

Ik ben ondertussen op een fantastische reis naar Hawaii geweest, dus het is weer tijd voor een nieuwe blog! Nadat ik tijdens Springbreak lekker rustig aan heb gedaan en nog een hele week naar school ben geweest (mijn trip naar Topeka ging helaas niet door), was het eindelijk tijd om naar Hawaii te gaan.

Zaterdag 1 april was het dan zo ver. De week begon waar ik het hele jaar ontzettend naar uitgekeken heb. Het begon met een beetje stress, omdat we onderweg naar het vliegveld nog een arm hert hebben aangereden, maar gelukkig ben ik wel bij het vliegveld gekomen. Ik vloog van Wichita naar Denver naar LA en dan eindelijk naar Honolulu. Op het vliegveld kwam ik toevallig aleen Duits meisje tegen die dezelfde trip ging maken als ik. We zaten ook heel toevallig bijna zowat naast elkaar (er zat alleen nog een hele lieve oma dieons eten gaf tussen ons) en zo begon de reis al heel goed.

In Honolulu aangekomen stond mijn Nederlandse vriendin Lianne klaar met een lei van echte bloemen. Ik was zo blij!!! Die dag hebben we verder de rest van de grote groep van 46 ontmoet en hebben we Waikiki Beach een beetje verkend. Lianne en ik deelden een kamer met een Duits en een Braziliaans meisje, allebei superaardig! Hoe verder de week vorderde, merkten we wel dat we niet veel in onze kamer zouden zijn, we hadden namelijk een druk programma. De zondag begonnen we met een Catamarantour in de ochtend. Daarna hebben we even lekker op het strand kunnen liggen en we sloten de dag af met een tour door Honolulu. De buschauffeur probeerde ons wat Hawaiiaanse woorden te leren en vertelde ons over de geschiedenis van Hawaii.

Op maandag gingen we surfen. Ik moet zeggen dat dit een vande leukste dingen was van de week. Ook al ging het niet echt geweldig bij mij, het was echt een superleuke ervaring en zeker iets wat ik van mijn bucketlist af kan strepen. Nadat we lunch hadden gehad en shaved ice hadden uitgeprobeerd, zijn we naar het Polynesian center gegaan en daar hebben we onder andere de Hula (Hawaiiaanse dans) geleerd. Er werden hier allerlei shows gegeven wat wel heel leuk was om mee te maken.

Op dinsdag hadden we een stranddag. Het was op een van de mooiste stranden die ik gezien heb. Het water was zo lichtblauw en de golven waren hoog. Op woensdag zijn we naar Pearl Harbor geweest. Nadat we een film gezien hadden met gedetailleerde informatie over wat er precies gebeurd was die dag van de aanval, zijn we naar het monument op het schip gevaren. Dit was heel bijzonder en zeer indrukwekkend. Verder die dag zijn we naar een markt geweest die me heel erg deed denken aan en gezellige Franse markt in de zomer en die avond zijn we naar een winkelcentrum geweest en hebben we gegeten bij Bubba Gump. (RUN FORREST RUN)

Donderdagochtend zijn we de Diamond Head opgeklommen. Dit is een dode vulkaan met een prachtig uitzicht over een groot deel van Oahu. Ik ben deze vulkaan ook weer afgerend, want met een klein groepje zijn we die middag wezen kayaken. Dit deden we op zee. We zijn van de kust naar een klein eilandje gevaren waar we onze lunch hebben gegeten. Onderweg hebben we schilpadden gezien! Die avond hebben we bij het Hard Rock Cafe gegeten.

Op vrijdag zijn we wezen snorkelen in Hanauma Bay. Helaas was dit alweer de laatste dag en die avond hebben we de week afgesloten met een Luau. Dit is een typisch Hawaiiaans feest met een diner. Er werd ook een soort dansshow voor ons opgevoerd. Op zaterdag vloog iedereen weer naar huis. Ik had 7 uur vertraging.. gelukkig wel met een hele groep. Samen konden we dus nog een paar uur extra besteden in Hawaii!

Op zondagmiddag kwam ik thuis en het was weer tijd voor school die maandag. Op school zit ik in de dramaklas. In deze klas hebben we een toneelstuk opgevoerd een paar weken terug. In december hadden we al audities gedaan voor de rollen in het toneelstuk en ik kreeg best een grote en belangrijke rol. Ik was enorm zenuwachtig hiervoor op de dag dat we het moesten opvoeren. Ik ben helemaal niet echt goed in acteren, maar het kon me niet zoveel schelen en ik wilde gewoon meedoen voor de ervaring. Uiteindelijk is het heel goed gegaan en ik ben blij dat ik hieraan mee heb gedaan.

Verder is er begin maart ook wat heftigs gebeurd. De moeder van Pat overleed. Ze was 85 jaar. Dit was natuurlijk heel verdrietig. Op zondagmorgen werd ik heel vroeg wakker gemaakt door Kimberly en ben ik mee naar het ziekenhuis geweest. Later die dag overleed ze. Ik heb nu dus ook een Amerikaanse begrafenis meegemaakt. Eigenlijk lijkt dit best wel veel op een Nederlandse begrafenis. Wat ik wel heel mooi vond is dat de hele familie na de begrafenis het leven van oma heeft gevierd. Ze zeiden het letterlijk! Pat heeft een hele grote familie met 8 broers en zussen die allemaal bij opa kwamen en het voelde net alsof er iemand jarig was. Er werd gedronken en gelachen, echt heel bijzonder om mee te maken!

Komende zaterdag heb ik prom. Iedereen heeft hier het hele jaar al over gepraat dus ik heb er heel veel zin in. Een van mijn Amerikaanse vriendinnen heeft een poster voor mij gemaakt om mij mee te vragen naar prom. Dit was echt heel lief! Samen hebben we, ook met een poster, Cassie met ons meegevraagd en ondertussen zijn er nog twee meiden die met ons mee gaan. Ik heb een hele mooie jurk gekocht samen met mijn ouders toen ze hier waren. Ik ga speciaal mijn nagels laten doen en op zaterdag mijn make up en haar.

Nu heb ik nog maar zes weken hier in Kansas. Ik kan het echt niet geloven. Volgens mij zeg ik in bijna iedere blog dat de tijd zo snel voorbij gaat. Ik heb laatst bericht gekregen dat ik op 28 mei naar huis vliegen dan ben ik 29 mei thuis. Aan de ene kant ga ik deze plek en de mensen hier heel erg missen en aan de andere kant ben ik er wel klaar voor om naar huis te gaan. Hoe leuk het hier ook is, ik mis nog steeds familie en vrienden en Nederland wel een beetje in het algemeen. Dat is niet erg! Ik heb een hele leuke tijd gehad en in september op naar een nieuw avontuur! Afgelopen weekend heb ik een bericht gekregen dat in aangenomen ben voor de psychologie opleiding op de Radboud. Hier ben ik erg blij mee. Eerst nog 40 dagen hier waar ik nog heel erg van ga genieten. ????

Hoop dat jullie mijn blog leuk vonden!

Bye!

Reacties

Reacties

Anjo Sanders

Hallo Eva,
wederom een mooi verhaal van al je bijzondere ervaringen. Indrukken die je niet snel weer vergeet.

Margriet

Hoi Eef ik denk dat je in Nederland maar gewoon door moet gaan met je blog want volgens mij wacht er alweer een nieuw avontuur op je hier????! Geniet van je laatste weekjes in Amerika! Lieve groetjes margriet ????

Petra Klop

Eva, het was echt heel leuk om je verslag steeds te lezen. Kom nog een keertje kletsen in de bieb als je terug bent!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!