evainkansas.reismee.nl

Prom en graduation

Hee!

Het is alweer bijna een maand geleden wanneer ik voor het laatst geschreven heb. Ik heb weer echt veel gedaan, dus ik begin snel bij eenvan de hoogtepunten: prom!

Prom was geweldig. Alles begon voor mij al toen ik wakker werd. De hele dag zat vol met allemaal promdingen. Om 12 uur hadden Cassie en ik een afspraak bij een meisje die onze nagels ging doen. Daarna zijn we bij een vriendin geweest om onze make-up te laten doen en als laatst zijn we naar de kapper geweest om ons haar te laten doen. Bij een vriendin thuis hebben we een kleine fotoshoot gedaan in onze mooie jurken. Met een groepje van vijf zijn we naar prom gereden met twee auto’s. Pat reed met zijn auto de Bumblebee. Sydney zat bij hem voorin en allebei hadden ze zich netjes aangekleed. Samen met Cassie zat ik op de top van de gele Camaro. De aankomst was echt geweldig! Ik vond het zo leuk dat Pat en Sydney ons daarheen hebben gereden. Prom zelf duurde maar drie uur waarvan het eerste uur foto’s maken met iedereen was. Het feest zelf was wel leuk, maar er was veel muziek die ik niet kende. Ook viel de stroom voor een kwartier uit en stonden we met zijn allen te dansen en zingen in het donker.

Afterprom was ook heel leuk! Na het feest gingen we snel naar huis om wat gemakkelijkers aan te trekken en vanaf school zijn we met een bus naar Wichita gereden. Daar kwamen we rond 12 uur aan. We waren bij het YMCA waar je allerlei sporten kan doen. Ook hebben ze elk jaar allerlei prijzen. Er worden namen getrokken en de naam die als eerste wordt getrokken mag als eerst een prijs uitkiezen. Ik was degene die als eerste wat mocht uitkiezen. Er was echt van alles: tv’s, koelkasten, tablet, horloges. Ik ben uiteindelijk voor een speaker gegaan, omdat ik wel iets wilde wat ik mee naar huis kon nemen. Op een afterprom kun je ook altijd geld winnen. Ze hadden een hokje waar je in gaat staan en dan moet je zoveel mogelijk geld vangen dat om je heen vliegt. Wat je vangt, mag je houden. Zo heb ik 20 dollar gewonnen. Ze gaven ook geld weg aan bepaalde namen die ze trokken en zo ging ik naar huis met 40 dollar. We waren om vier uur terug bij school waar ze donuts als ontbijt hadden. Uiteindelijk was ik rond 5 uur thuis. Een supergeweldige ervaring!

Senior skip day is de dag waarop alle seniors spijbelen. Samen met vriendinnen ben ik naar Wichita geweest om wat spullen te kopen waar ik mijn graduationcap mee kon decoreren. Die avond heeft Kimberly mij meegenomen naar een club waar zij lid van is: Toastmasters. In deze club geven mensen speeches en worden zij hierop beoordeeld. Ook hebben ze een onderdeel Tabletopics. Bijna iedereen werd gevraagd om een speech van twee minuten te geven over een onderwerp dat je op dat moment verteld wordt. Dit heb ik ook gedaan. Aangezien het 4 mei was, heb ik verteld over de Nederlandse gebeurtenissen op 4 en 5 mei. Ik heb Tabletopics gewonnen!

Afgelopen weekend ben ik met een luchtballon omhoog geweest. Elk jaar is er in Anthony een ‘Balloonfest’ en Pat sponsort één van die ballonnen elk jaar. Vaak is er te veel wind voor de ballonnen, maar ik had dit jaar geluk! Samen met Sydney heb ik bijna 20 kilometer gevlogen. Na de vlucht houdt de piloot altijd een ceremonie voor mensen die voor het eerst dit hebben meegemaakt. Sydney en ik moesten knielen op een matje en (kinder)champagne drinken met onze tanden. Terwijl we dit deden gooide de piloot champagne over ons heen en zo zijn we ‘gedoopt’.

Nadat ik de champagne uit mijn haar had gewassen zijn we naar school gegaan voor het kerkgedeelte van de graduation. Er was een dominee die een preek gaf. Die middag ben ik naar drie graduationfeestjes geweest van vriendinnen. ’s Avonds was het eindelijk zover. Graduation!!! Het was zo’n bijzondere ervaring. Het ging precies zoals je het ziet in films. We zaten met alle seniors op het podium van het auditorium en één voor één werden we naar voren geroepen om ons diploma in ontvangst te nemen. De directeur vond het redelijk lastig om mijn doopnamen uit te spreken wat best wel grappig was.

Volgens mij is dit verhaal wel lang genoeg. Ik heb nog veel meer dingen gedaan waar ik over zou kunnen vertellen. Ik ben naar een echte Amerikaanse Drive-in theatre geweest! We hebben een uitstekende score gekregen met Chaparral Singers met onze laatste wedstrijd. Ook heb ik meegedaan aan een klein popconcert op school met Chaparral Singers. Ik heb een echte Kansas rodeo gezien. Op school hebben we met cultural studies een kleurengevechtje gehouden. Ik zag eruit alsof je meegedaan had aan een color run… Ik heb een paar softbalwedstrijden gezien (helaas heb ik aan geen enkele mee kunnen doen). Ik ben ook met school naar een soort sportcentrum geweest waar ze trampolines hadden en andere dingen (heel Amerikaans). Verder veel tijd met mijn broertje doorgebracht nu het nog kan.

Vanavond ga ik naar mijn laatste slumberparty. Morgen vertrek ik naar Colorado met Kimberly, Sydney en Cassie. We maken een kleine roadtrip voor een week. We komen dan op woensdag terug volgende week en op vrijdag vlieg ik met de familie naar Denver voor een bruiloft. Op zaterdag vliegen we weer terug, want op zondag vlieg ik al naar huis. Ik heb nu nog maar twee weken, echt niet te geloven. Vandaag ben ik al begonnen met mijn koffers in te pakken. Ik ga mijn leven hier zo enorm veel missen!!!

Tot over twee weken.

Reacties

Reacties

Anjo Sanders

Wederom een indrukwekkend verhaal. De ballonvaart is er een om ook niet te vergeten. Ik heb er destijds ook van genoten. In de lucht en toch alle geluiden van de vaste grond kunnen meemaken.

Veel plezier nog de laatste weken, dagen en tot in Didam.

Margriet

Eva geniet van je laatste weekjes in de States!! Goeie terug vlucht naar Nederland over twee weken. En dan kom ik gauw bij je langs om alle verhalen te horen hoor. Lieve groetjes Margriet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!