evainkansas.reismee.nl

Laatste dag in Nederland

Welkom!

Dit wordt de plek waar je mijn avonturen en ervaringen kan lezen van de tien maanden die ik heb in Amerika. Morgen is het eindelijk zover en vlieg ik naar New York om dit mooie jaar te beginnen! Dit wordt een reislog genoemd, de eerste paar weken zal ik ook veel gaan reizen, maar verder voelt het toch meer als een emigratie. Tien maanden lang kom ik namelijk bij een Amerikaans gezin in huis te wonen.

Laat ik beginnen bij het begin in november vorig jaar, toen een vriendin me vertelde over een High School jaar in het buitenland. Ik was meteen enthousiast, had er nog nooit over gehoord en wilde graag naar een bijeenkomst om er meer over te weten te komen. Ook al wist ik al wat ik wilde gaan studeren, ik was toch heel nieuwsgierig. 12 december ben ik samen met mijn vader naar Zwolle geweest om te kijken wat het nou precies inhield. Er waren jongens en meiden die een paar jaar geleden dit gedaan hadden die vertelden over hun ervaringen en dat maakte me nog enthousiaster. Het idee is dat ik in een gastgezin kom waar ik het hele schooljaar zal wonen. Ik zal naar een middelbare school gaan en alles meemaken wat een Amerikaanse scholier ook meemaakt. Omdat ik dit jaar 18word, heb ik de leeftijd van een Senior. Waarschijnlijk zal ik daarom naar het laatste jaar van de middelbare school jaar. Een Senior op een High School!

Na een paar weken besloot ik me aan te melden. Erwaren welwat twijfels. Ik wist niet zeker of ik wel bijnaeen jaar van huis weg kon zijn. Maar ach, de tijd gaat al zo snel en als ikhet daar leuk heb, gaat de tijd nog sneller endan ben ik zo weer thuis!Een heleaanmeldprocedure begon. Ik moest allerlei vragen beantwoorden en verklaren dat ik gezond ben. Ik heb een lange brief geschreven naar mijn toekomstige gastgezin en foto's verzameld van vrienden, familie en mijn dagelijks leven. Na het inleveren van al deze informatie, zou ik ongeveer 2 maanden moeten wachten tot ik geplaatst zou worden in een gastgezin. Bij mij was er alleen een wonder gebeurd, want ik ben na 2 weken al geplaatst. Ik was op school toen ik het bericht las en schreeuwde dat ik een broertje kreeg. Gaf wel leuke reacties: Is je moeder zwanger? Je kan het al zien aan de link van mijn blog, ik ga naar Kansas! Voor tien maanden zal ik een broertje hebben. Dus even wennen dat ik geen enigskind meer ben voor een tijdje...

Nu is het dan bijna zover. Morgen stap ik in het vliegtuig. Deze week heb ik al van veel mensen afscheid genomen. Die twijfels die ik in het begin had, zijn echt wel weggegaan. Ik heb er ontzettend veel zin in en kan niet wachten om mijn gastfamilie te ontmoeten. De komende week zal ik in New York zijn als introductieweek. Zaterdag vlieg ik door naar Kansas en ontmoet ik mijn gastfamilie.

Ik hoop er een heel leuk tussenjaar van te maken en zal jullie dus hier op de hoogte houden. Je kan jezelf toevoegen aan de mailinglijst, zodat je een berichtje krijgt als ik een nieuwe blog plaats.

Reacties

Reacties

margriet

Succes meid! Geniet van alle indrukken en mooie dingen die je mee gaat maken!

Elise

Vanaf morgen ben je ineens een Senior met een broertje, tja het leven kan snel veranderen! Succes met afscheid nemen vandaag en een fijne reis gewenst!
En volgen ga ik je zeker doen want wat ga jij toch een gaaf avontuur tegemoet..

Keep calm and have a good time!

André

Heel veel plezier in the States ! Groetjes uit Beuningen (Gelderland / Holland)

cobie

Olaf en ik wensen je een hele fijne tijd toe in Amerika..

Elvedina

Lieve Eva,

Vaak zeg ik het tegen Ena maar nu zeg ik het ook tegen jou: "wat een stoere chick ben je toch"!!! Geweldig dat je dit doet, ik ben er van overtuigd dat je een onvergetelijke tijd tegemoet gaat en je heel veel moois gaat meemaken. Geniet, lieverd! Dikke knuffel vanuit NL

P.S.: waar blijven je blog's? :-)))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!