evainkansas.reismee.nl

New York

Hoihoi!

Ik ben nu pas 5 dagen in Amerika en ik heb nu al veel meegemaakt…!

Dinsdagochtend was het tijd om afscheid te nemen. Op Schiphol werd ik uitgezwaaid door mijn ouders en vrienden. Met een lach en een traan ben ik in het vliegtuig gestapt samen met 6 andere Nederlandse meiden. Een daarvan was een leider van de preperation course waarnaar we op weg waren. De prep coursehield in dat we werden voorbereid op ons jaar in het buitenland. In Londen hebben we de rest van de Europese exchange students ontmoet. Uiteindelijk waren we met 57 studenten op de campus in New York. De meesten waren Europees en verder waren er 3 students uit Nieuw-Zeeland.

De eerste dag van de prep course zijn we op de campus gebleven. Het ging erom dat we elkaar zouden leren kennen. We werden in vier groepen verdeeld (ik zat bij de ‘Tigers’) en we hebbenelkaar leren kennen met wat spelletjes en informatie gekregen over de excursies naar New York. Die middag hebben we ook wat Amerikaanse sporten uitgeprobeerd. We hebben American football geleerd van een Amerikaanse coach (Tigers hebben natuurlijk gewonnen) en wat lifts geleerd van een cheerleader. Die avond hebben we nog een quiz gedaan met je groep. Bij alle 'spellen' die we deden konden we punten verdienen en aan het eind van de week werd bekend gemaakt welk team gewonnen had. De Tigers hebben gewonnen!

De tweede dag hebben we ’s ochtends eerst wat informatie gekregen over het jaar dat gaat komen en konden we vragenstellen aan een Amerikaanse studente. Die middag zijn we naar New York gegaan met de trein waar we hebben rondgelopen op Times Square en ’s avonds een boottocht hebben gemaakt over the Hudson. Ik ben naar the Top of the Rock geweest waar een prachtig uitzicht was over New York. Het hoogtepunt was toch echt wel het zien van het Vrijheidsbeeld. Die was echt mooi bij zonsondergang! Na de boottocht hadden de leiders een verrassing voor ons. We gingen namelijk met de limo terug naar Grand Central. Supergaaf!

De derde dag hebben we in de ochtend een geschiedenisles gehad van een Amerikaanse High School teacher. De rest van de dag hebben we weer doorgebracht in New York. Met de bus zijn we naar Central Park gereden om daar te picknicken. Later naar Ground Zero geweest en we hebben wat vrije tijd gehad in SOHO en NOHO. ’s Avonds was het altijd om de koffers in te pakken.

De preparation course was echt heel leuk. Je bent daar met 56 anderen die hetzelfde gaan meemaken als jij, dus het is zo fijn om daar met elkaar over te praten. Ook kan je daar goed oefenen met vrienden maken. Ik heb niet alleen Nederlandse vrienden gemaakt, maar bijvoorbeeld ook Franse en Italiaanse. Het was ook goed om alvast aan het Engels te wennen. Er was een regel op de campus wie zijn/haar eigen taal sprak moest het eigen volkslied zingen voor de hele groep. Dit was eigenlijk de straf voor elke regel die je overtrad, dus bijvoorbeeld ook als je te laat kwam. Ik heb gelukkig niet hoeven zingen...

Gisterenben ik van New York naar Wichita gevlogen en heb ik dus mijn gastfamilie ontmoet. Ze namen me mee uit eten en het was gelijk gezellig. Ik moet zeggen dat ik wel erg moet wennen aan het land en aanmijnnieuwehuis en vooral aan het Engels.Nu ik hier ben,is er echt het besef dat het jaar is begonnen en dat ik echt weg ben. Ik heb ongeveer 286 dagen te gaan en ik ga elke dag genieten!

Woensdag vertrek ik naar San Diego met de familie en een Nederlandse jongen die een paar jaar terug in dit gastgezin heeft gezeten. In San Diego komt de hele familie van mijn hostmoeder bij elkaar en houden ze een reünie. Ik heb veel zin in deze trip en zal daarna laten weten hoe het was!

Reacties

Reacties

Magda Kooijman

Hoi Eva.
Wat ontzettend leuk om zo alles te lezen van wat je al allemaal hebt meegemaakt. En wat doe je ontzettend veel indrukken op en leuk dat je eerst met de hele groep hebt kennisgemaakt. We blijven je volgen. Groetjes Magda.

Tante Ally

Hallo Eva,
We wensen jou een mooie tijd toe in Amerika,het is leuk om je te volgen

Anneloes

Weer n nicht die de wereld gaat ontdekken! Ik blijf je verhalen zeker volgen. Je schrijft leuk! En uiteraard hadden de tigers gewonnen ;) Geniet ervan! En blijf ons zeker op de hoogte houden!

harriet jansen

hoi Eva..Zojuist een link van je blog op mijn laptop startpagina gezet
en je eerste verhaal gelezen.Nu al leuk!!
ik ga je blijven volgen
heel veel plezier en succes

Roel en Anja

Je gaat het zeker leuk vinden in Amerika, super vriendelijke mensen(hebben we ondervonden) en een prachtig land.
We gaan je volgen.

Marieke van Alst

Lieve Eva,
Voor je het weet denk je in het Engels en zoek je naar Nederlandse woorden. ????
Geniet van deze life-time experience. Het zal vast niet altijd makkelijk zijn, maar ook daar word je wijzer van.
Heel veel plezier en " keep the spirit up"!

tante Ally

Eva heel veel succes op school

tante Ally

Succes op school

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!