evainkansas.reismee.nl

Al 2 weken in Amerika!

Vandaag ben ik precies 2 weken in Amerika. De tijd vliegt nu al en school is nog niet eens begonnen! Ik ga proberen te vertellen hoe de laatste week was en dat is best moeilijk met een kat die steeds maar over mijn laptop blijft lopen. Er zijn hier ongeveer 9 katten, waarvan 3 wat jongere en die zijn heel schattig, maar in dit geval wel een beetje vervelend. Er zijn verder ook nog 3 honden, dus het is hier lekker druk qua dieren…

Vorige week ben ik dus in mijn gastgezin aangekomen. Ik was denk ik echt een beetje in shock. Ik wist wel dat alles hier anders zou zijn, maar toch had ik verwacht dat Amerika ergens wel een beetje op Nederland leek. Nou, niet dus. De cultuur is heel anders. De hele levensstijl is eigenlijk anders. Van het eten tot de was doen tot van alles.

Laat ik verder gaan waar ik gebleven was. Vorige week zondag moest ik mee naar de kerk. Er werd gelijk een man gedoopt en dat ging er best heftig aan toe, heel anders dan ik gewend ben. Blijkbaar gebeurt dat niet zo vaak, dus het was wel bijzonder om mee te maken. Verder werd er veel gezongen en geklapt. Mijn hostouders zitten in het ‘zanggroepje’ deze maand, dus die waren de helft van de tijd op het podium te zien. Ze kunnen echt goed zingen. ’s Avonds een beetje wezen toeren door het plaatsje waar ik woon en de plaats van mijn school. Echt alles ziet er zo anders uit.

De maandag ben ik met mijn broertje, zijn oppas en de Nederlandse jongen naar een waterpark geweest en zijn we ’s avonds met de moeder erbij uit eten geweest. Een hele gezellige dag dus. De volgende dag heb ik wat Amerikaanse meiden ontmoet. De oppas van mijn broertje heeft me meegenomen naar een lunch en naar het zwembad om wat meiden te ontmoeten en ’s avonds wezen rondrijden in de sportauto van mn hostvader!

Woensdagochtend moest ik opstaan om half 3 ’s nachts. Ons vliegtuig vertrok om 5 uur naar Dallas en van Dallas zijn we naar San Diego gevlogen. Daar aangekomen was het weer 2 uur vroeger en hadden we dus nog de hele dag voor ons. Na een lunch met z’n allen zijn Sydney, de Nederlander en ik naar het strand geweest. De volgende dag zijn we naar een pretpark geweest: ‘Knott’s Berry Farm’. Daar waren veel achtbanen en hebben we het heel leuk gehad. Aan het eind hebben we een karikatuur laten maken van ons 5.

Op vrijdag begon de familiereünie. De hele familie van mijn hostmoeder kwam bij elkaar in een supermooi huis in San Diego. Ik heb eigenlijk het hele weekend aan het zwembad gelegen en daar ben ik lekker bruin geworden. Verder heb ik dus veel familieleden ontmoet, die allemaal heel aardig waren. Er waren ongeveer 25 mensen en vooral veel oudere mensen. Ze kwamen vanuit overal in Amerika en hadden elkaar ook al een lange tijd niet gezien. Op zaterdagavond werd de karaokeset erbij gehaald en heeft een groot deel van de familie gezongen.

Maandag zijn we van San Diego terug naar Wichita gevlogen (de Nederlander is toen naar Amsterdam gevlogen) en nu is het alweer dinsdag. Nu gaat het echte leven beginnen. Ik heb nu nog niet zoveel te doen, dus ik kan niet meer wachten tot school begint. Vanochtend heb ik mijn eerste tennistraining gehad. Komend seizoen mag ik meespelen in het tennisteam van mijn school. Dat betekent dus elke dag tennissen, terwijl ik nog nooit getennist heb. Ik zal ook wel zoveel moeten gaan sporten om niet te dik te worden hier. Het eten is hier een stuk vetter...

Morgen ga ik mijn lessen uitkiezen op school. Ik ga dus voor de eerste keer de school zien! Ik ben zo benieuwd!! Ik merk wel dat ik al meer begin te wennen hier. Ik ken mijn familie nu iets beter en voel me daardoor ook steeds wat beter. Afgelopen weekend had ik het wel even lastig toen mijn vader 50 werd en ik daar niet bij kon zijn. Helaas moet ik die leuke Nederlandse dingen missen, maar ik krijg er veel meer leuke Amerikaanse dingen voor terug!

Reacties

Reacties

Julie Scholten

Heee Eva!
Super leuk verhaal! En vet gaaf dat je naar Sam Diego bent geweest!! Ik vind het heel leuk om je verhalen te lezen en als je het moeilijk hebt denk maar dat je niet de enige bent! (Ik ook..)
Veeel plezieer dit jaar! Misschien kunnen we elkaar nog eens opzoeken.
xx Julie

Mam

Wat een leuk verhaal weer! Ik kijk al uit naar de volgende. Nog een paar foto's erbij? Geniet ervan meid!

Els peters

Dag Eva wat een super verhaal! Ik ga je volgen!
Ik ben een van de dames uit de zwangerschapsclub van je moeder. Mijn dochter was een half jaar weg. Kan dus me goed inleven in je moeder!

Magda Kooijman

Hoi Eva.
We hebben weer genoten van je verslag. Wat heb je in korte tijd al veel beleefd en gezien. Ik ben benieuwd hoe het met je tenniscarrière gaat, het is weer iets heel anders dan korfballen. Was de kennismaking op school leuk? We horen het de volgende keer wel.

Karolien

Hi Eva, leuk om zo mee te kijken in je American dream!! Kijk uit naar je volgende bericht! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!