evainkansas.reismee.nl

Eerste 2 weken school

Hoihoi!

Ondertussen heb ik al twee weken school gehad! En misschien een beetje raar om te zeggen, maar school is echt leuk!Iedereen is heel aardig en de lessen die ik heb zijn leuk. Het is zo anders dan inNederland. Ik krijg ook steeds complimenten voor mijn leuke accent. Blijkbaar kan je goed horen dat ik geen echte Amerikaan ben.

De eerste week van school heb ik veel aan mijn rooster moeten veranderen. Het rooster dat ik nu heb heeft de vakken: Band, Chaparral Singers, Drama, Culinary Essentials, Government, English en Cultural Studies. De allereerste dag hadden we nog geen les, maar kregen we de hele dag allerlei dingen te horen over hoe onze houding zou moeten zijn en hoe we moeten communiceren met elkaar. Het eerste weekend dat ik had was gelijk een lang weekend, want die maandag was het Labor Day. Voor de Amerikanen de overgang van de zomer naar de herfst, dus tijd voor een dagje vrij na één week school... Ik ben dat weekend met mijn hostvader en broertje naar de bioscoop geweest.Mijn hostmoeder is de afgelopen twee weken niet thuis geweest. Eerst was ze naar een bruiloft in Ierland en daarna was ze een weekje in Nederland!

Bij band moet ik leren dwarsfluit spelen. Ik heb dit vak eigenlijk gekozen om gitaar te kunnen spelen, maar die hebben ze nog niet nodig tijdens het footballseizoen. Zodra in november het basketbalseizoen begint, mag ik gitaar gaan spelen. Het dwarsfluit spelen gaat al best wel goed, maar echt met de band meespelen is toch wel lastig. Morgen gaan we met de band naar de Kansas State Fair. ’s Ochtends moet de band marchen en de rest van de dag kunnen we rondkijken op de Fair.

Voor Chaparral Singers heb ik auditie moeten doen. Ik was zo zenuwachtig, maar ik ben dus gelukkig wel toegelaten. Had ik eerlijk gezegd helemaal niet verwacht… In deze les komen de beste zangers van de school en in november gaan we een musical doen. En ik mag dus meedoen! Daar heb ik heel veel zin in! Met drama gaan we ook een toneelstuk opvoeren, dit is pas in maart, maar toch wel iets om naar uit te kijken.

Ik ben ook veel bezig met tennis en het wordt steeds leuker nu ik ook een beetje beter word. Ik heb nu 2 wedstrijden gehad en ik speel samen met een ander meisjes doubles. De eerste keer zijn we derde geworden en de tweede keer zijn we eerste geworden! Nu heb ik een bronzen en gouden medaille! Komende week heb ik 3 tenniswedstrijden, waarvan ik bij eentje singles moet spelen. Dit heb ik nog nooit gedaan, dus dat is wel spannend, ik heb er wel heel veel zin in!

Vorige week heb ik ook mijn eerste footballgame meegemaakt. Ook al snapte ik er niet veel van, het was toch super bijzonder! Ik heb ontzettend genoten van de manier waarop we onze Runners (zo noemen we onze spelers, net zoals je in High School Musical de wildcats hebt) hebben aangemoedigd, geweldig! Ik voelde me net een cheerleader. Afgelopen vrijdag werd er een pep rally gehouden in school voor de eerste homegame. De band maakte een rondje door de hele school en iedereen liep erachteraan. De cheerleaders deden hun ding in het auditorium en het was heel leuk! Ik heb de wedstrijd niet gezien, want gelijk na school ben ik met mijn hostvader en broertje naar Omaha vertrokken. Gelijk weer een paar extra staten van Amerika gezien!Gisteren was daar een foodshow (soort beurs met allemaal eten) waar mijn hostvader heen moest aangezien hij een eigen supermarkt heeft. Het was 6 uur rijden en die moeite wel waard. Later die dag voordat we mijn hostmoeder opgehaald hebben zijn we nog een keer naar de bioscoop geweest. Superleuk!

Afgelopen donderdag zijn er nog 2 exchange students aangekomen in Harper. Een meisje uit België (helaas uit het Franse deel) en een meisjeuit Finland. We zijn nu met 5, heel veel voor deze school. De meiden lijken me heel aardig. Wel leuk dat ik nu niet meer het enige buitenlandse meisje ben.

Zoals je kan lezen heb ik het dus ontzettend naar mijn zin hier. De dagen zijn druk en dat is alleen maar fijn. Toch zijn er ook wel lastige dagen. Vandaag is het 9/11 wat sowieso al een lastige dag is voor de Amerikanen en voor mij ook, want vandaag zou opa jarig zijn die 2 maanden geleden overleden is. Er was vandaag geen betere plek om naartoe te gaan dan de Amerikaanse kerk, waar iedereen elkaar een knuffel als begroeting geeft. Ik wist niet dat knuffels van vreemden je zoveel beter konden laten voelen.

Het gaat verder dus heel goed met me hier en er zijn veel leuke dingen om naar uit te kijken! Ik voel me al helemaal thuis!

Reacties

Reacties

Julie

Super leuk om je verhalen te lezen! En heel fijn dat je je al meer thuisvoelt!!

Cobie Uithoven

Eva ik geniet van je verhalen,wat beleef je veel .
Ik gun je een heel goed jaar toe maar dat gaat vast wel lukken .
Natuurlijk hebben wij gisteren vooral ook veel aan opa gedacht.


Hele lieve groet van ons .
Olaf en Cobie

Margriet

Hoi Eef wat een heerlijk verhaal weer. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Al je muzikale en sportieve talenten kun je daar dus nog meer uitbreiden.
Go for it dutchie:)!

lieve groetjes,
Margriet

Tante Ally

Wat fijn dat je je draai daar weet te vinden,ik denk dat je van Rik al heb gehoord dat ik mijn li.pols heb gebroken. Eva geniet van de tijd in Amerika.
Groetjes

Magda Kooijman

Hoi Eva,
Wat heb je weer al veel beleefd en ontzettend leuk om je verhaal te lezen. Fijn dat het op school ook goed gaat en dat je het naar je zin hebt. Geniet van alles en ik kijk weer al uit naar je volgende belevenissen.
Lieve groet van ons,
Magda.

Annika

Lieve Eva,

Wat heb je al veel beleefd de eerste weken!!! Geweldig om te lezen en wat leuk dat je dit via je blog deelt! We missen ons buurmeisje wel, maar hoe bijzonder is dit voor jou om dit zo mee te mogen maken. Kan me voorstellen dat het zondag een moeilijke dag was voor jou, misschien vind je het fijn te weten dat ik toen het meegelopen met een wandelevenement voor het KWF. Tijdens deze loop was 's nachts het parcours helemaal verlicht met kaarsjes, er zat ook een kaarsje voor je opa bij...
Ook namens Gé, Niels en Myrthe een hele mooie tijd gewenst, we blijven je volgen!
Groetjes,
Annika

Matthijs

Hi Eva,

Leuk verhaal! Ben weer helemaal bij. Dat leuke accent is herkenbaar haha. Groetjes uit het verste Oosten. Bij ons al avond, en jouw dag begint net :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!