evainkansas.reismee.nl

2 maanden in Amerika

Hey!

Het is 2 oktober en dat betekent dat ik vandaag precies 2 maanden in Amerika ben. Ik kan niet geloven hoe snel deze maanden voorbij gevlogen zijn en het werd wel tijd om een nieuwe blog te schrijven na 3 weken. Ik heb tot nu toe 3 behoorlijk drukke weken gehad.

Op school gaat het heel goed. De lessen zijn niet al te moeilijk. Ik heb een paar weken terug wel weer een klas gewisseld. Ik heb afscheid genomen van de dwarsfluit. De band bleek toch niet echt wat voor mij te zijn en nu doe ik Vocal lessons.Ik krijg nu dus zangles en dat is echt leuk! Het grootste verschil dat ik merk tussen de lessen hier en in Nederland is dat het elke dag hier een verrassing is wat je gaat doen. We doen heel weinig met boeken (ligt misschien ook wel aan de soort vakken die ik gekozen heb) en toetsen bijvoorbeeld worden niet echt ver van tevoren gepland. Qua huiswerk valt het best wel mee wat ik allemaal moet doen.

Ik heb me nu ook ingeschreven voor clubs op school. Voor 3 clubs zelfs! Ik zit bij Key club, zij doen vrijwilligerswerk in de community. Voor FCA, dit zijn de Christian Athletes en FBLA, Future Business Leaders of America. Ik heb nog niet zoveel gedaan in die clubs. Ik heb alleen nog maar meetingen gehad met de christelijke club. Elke woensdagochtend voor school komen we bij elkaar en afgelopen woensdagochtend was er ‘See U at the Pole’ waarbij we eerst liedjes gezongen hebben met een grote groep, gebeden hebben voor wat leraren en samen hebben ontbeten. Via een andere club heb ik ook meegeholpen in een Concession Stand. Dat is de plek waar je eten en drinken kan kopen tijdens een sportwedstrijd. Best grappig om Amerikaanse snacks te verkopen die je zelf niet kent.

Elke woensdagavond heb ik youth group. Hier gaan heel wat mensen van de High School heen. Het is in de kerk en we krijgen een les uit de Bijbel en daarna zitten we gewoon gezellig bij elkaar.

Tennis is heel erg leuk! Ik heb ondertussen heel wat wedstrijden gehad en bij elke wedstrijd heb ik een medaille gewonnen. Eén wedstrijd heb ik singles gedaan (2e geworden!!!) en bij de rest had ik een doublespartner. Maandag heb ik mijn laatste tenniswedstrijden en dan is het tennisseizoen helaas al afgelopen. De basketbaltrainingen beginnen dan in november.

Ik heb nu ook footballgames meegemaakt bij onze eigen school. Met een thuiswedstrijd is er eerst aan het eind van de schooldag altijd een peprally. De band speelt dan en marcheert door de hele school heen en iedereen loopt erachteraan naar het auditorium. Daar worden allerlei gekke spelletjes gedaan. Met de homegames is ernog meer spirit en na de wedstrijd ga ik met vrienden naar '5th quarter' waar we allerlei spelletjes doen en heel veel eten. Bij elke wedstrijd is er ook een thema waarnaar je je moet kleden. Vaak zijn het de kleuren van de school die we hebben als thema: blauw en goud. We hebben ook al pinknight gehad en een avond gekleed in neon.

Football is heel groot hier en homecoming ook. Normaal hebben we homecoming bij de eerste thuiswedstrijd na een uitwedstrijd. Dit jaar is het wat later, namelijk over 2 weken pas. Hier heb ik natuurlijk een mooie jurk voor nodig. Vorige week had ik al met vriendinnen geprobeerd een jurk te vinden en hebben we allemaal helaas niks gevonden. Vandaag heeft mijn hostdad me naar de mall gebracht en heb ik eindelijk een jurk gevonden. Ik heb er nu heel veel zin in!

Er zijn zoveel dingen om naar uit te kijken. Bijvoorbeeld de musical die ik ga doen met Chaparral Singers: Guys ’n Dolls. Elke dinsdag en donderdagavond repeteren we nu en het wordt echt leuk. Ik ben gewoon een achtergronddanseresje/zangeres, maar dat is wel heel grappig. Ik merk dat ik het leven hier steeds ‘normaler’ begin te vinden. Ik krijg steeds meer vrienden en ik begin de mensen hier beter te leren kennen. Ook Engels praten gaat steeds makkelijker. Ik begin nu ook soms in het Engels te denken, het is alleen nog wachten op het moment dat ik ook in het Engels ga dromen wat bij veel exchange students gebeurt. Ik ben benieuwd...

Reacties

Reacties

Magda Kooijman

Hoi Eva,
Wat leuk dat je weer een blog hebt geschreven.
Zo te lezen ben je al aardig ingeburgerd.
Je dagen zijn goed gevuld met allerlei interessante dingen.
Fijn om te lezen dat je Engels praten steeds beter gaat en dat je in het Engels denkt, het dromen komt dan vanzelf.
Hier gaat alles goed.
Na een paar mooie weken begint het hier nu ook wat herfst te worden maar heeft ook weer zijn charme.
Geniet van alle mooie dingen en succes met school en sport.
Lieve groet van ons, Magda.

Tante Ally

Lieve Eva,
Wat fijn dat het zo goed met je gaat ,ik lees met plezier je blog en wat gaat de tijd snel. Blijf genieten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!