evainkansas.reismee.nl

School is begonnen!

Hoi allemaal!

Vandaag ben ik al 26 dagen in Amerika! Ik heb best veel gedaan sinds de laatste keer dat ik op mijn blog heb geschreven. Ik had nog zo’n anderhalve week te gaan voordat school begon, dus nog even de tijd om aan mijn nieuwe huis te wennen en ik moet zeggen dat dat steeds beter gaat. Ik voel me ondertussen al best goed thuis hier!

In de week dat ik terugkwam van San Diego ben ik drie keer naar school geweest om mijn vakken te kiezen. Het was twee keer zo druk dat we weg zijn gegaan… en uiteindelijk ben ik nog niet helemaal tevreden met de vakken die ik heb en ben ik van plan om nog wat veranderingen te maken in mijn rooster. Elke dag heb ik 7 lessen en elke dag is hetzelfde qua lessen. Best makkelijk, want zo ken je je rooster snel uit je hoofd. De vakken die ik straks heb zijn: American Government, World History, Drama, Choir, Accounting, English en Cultural Studies. Dan eindig ik nog met een Seminar, dit is een uur waarin je huiswerk kan maken, verplicht voor iedereen.

Blijkbaar ben ik in ieder geval wel goed genoeg met tennis om aan de eerste wedstrijd mee te mogen doen komende dinsdag! De afgelopen twee weken heb ik elke dag tennistraining gehad en dat gaat voorlopig nog wel door. Mijn dag begint om 8:10 en ik heb school tot 3:36. Dan heb ik om 4 uur tennistraining tot half 6 en dan kan ik naar huis. Een lange dag dus. Ik hoef niet met de schoolbus naar school, want ik word opgehaald door een meisje van school. Heel handig, bijna iedereen op school heeft een eigen auto.

Voordat school begon heb ik al best wat leuke dingen kunnen doen. Vorige week vrijdagavond was ik uitgenodigd voor een bonfire. Een vrouw hier in mijn dorp had alle hostfamilies (Ik ben niet de enige exchange student hier in het kleine dorpje!) uitgenodigd om elkaar te ontmoeten. Dit jaar is echt een uitzondering wat exchange students betreft. Er komen er 5! Tot nu toe zijn we met 3 en over twee weken komen er nog twee meiden bij! Ik ga naar een redelijk kleine school, dus dit is best wel bijzonder. Diezelfde avond was ik ook uitgenodigd voor een slumber party via mijn tennisteam. Dit is een echte Amerikaanse sleepover. Superleuk om nog wat meer meiden te ontmoeten voordat school begint!

De maandag daarop heb ik samen met een Nederlands meisje afgesproken in een mall in Wichita. We hebben elkaar leren kennen in New York en toevallig zitten we maar een uur rijden van elkaar vandaan. Voor Amerikaanse begrippen is dat dus heel dichtbij. Samen hebben we de hele dag geshopt, heel gezellig! En fijn om weer een dagje Nederlands te kunnen praten…

Op dinsdag ben ik samen met twee meiden van de slumber party naar Wichita gegaan om onze nagels te laten doen en die donderdag begon dan eindelijk school. Ik was gelukkig al een stuk minder nerveus voor de eerste schooldag, omdat ik al best veel mensen heb leren kennen. Deze dag was alleen nog maar voor de nieuwe leerlingen. Ik heb al mijn leraren ontmoet die dag en een rondleiding door de school gehad.

Op vrijdag kwam iedereen naar school en heb ik dus ook gelijk iedereen in mijn klas ontmoet. ’s Middags werden alle sporters van school voorgesteld aan een publiek, ik dus ook. Ik moest door een mensentunnel rennen nadat ze me ‘Ieva Die Djongh’ hadden genoemd. (Ik heb best een lastige namen voor Amerikanen) ’s Avonds was er een schoolfeest: de Howdy Hop. Dit was echt superleuk en heel anders dan schoolfeesten op mijn oude school. Iedereen was aan het dansen en op elk nummer was er wel een bepaalde dans. Er werd ook veel countrymuziek gedraaid, best grappig.

Zaterdag had ik een exchange student dag, waar ik weer wat nieuwe exchange students ontmoet heb en samen met hen kon ik go-karten en lasergamen. Helaas waren er geen Nederlanders en wel heel veel Duitsers en Brazilianen.

Komende dinsdag gaan mijn lessen echt beginnen en zal het echte schoolleven hier dus ook beginnen. Ik ben komende vrijdag precies een maand hier, de tijd gaat zo ongelofelijk snel. Dat is niet normaal. Het wennen aan de cultuur hier gaat steeds beter. Ik voel me elke dag een beetje meer thuis en ik hoop dat dat zo door blijft gaan!

Reacties

Reacties

Brittany

Klinkt alsof jee nu al veel hebt meegemaakt! Dit word een fantastische ervaring volgens mij. Leuk eva! Zet hem op xx

Elise

Hi Ieva DIe Djongh

Wat een leuk verhaal weer! En wat heb je al veel nieuwe mensen leren kennen. Ik herken dat wel van mijn stage in Engeland, als "'nieuweling" in een klein dorpje hoor je er al snel bij en vragen mensen je vaak voor feestjes en dagjes uit! En achteraf zijn dat de mooiste herinneringen! Dus geniet er maar lekker van! Heel veel succes deze week met je eerste schoolweek, lange dagen zal best heftig zijn!

Much love,
Ielysa die Djongh

Something Els Peters

Die Eva. Wat een mooie verhalen en belevenissen!
Slurp ze op en maak mooie herinneringen!

Magda Kooijman

Hoi Eva,
Wat een belevenissen alweer, heel leuk om te lezen en je op die manier te volgen.
Fijn dat je je steeds meer thuis gaat voelen.
Lange schooldagen, maar dat zal ook wel weer wennen.
Geniet ervan, succes op school en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal. Liefs en groetjes, ook van Wim, Magda.

Margriet

Hoi Eef ik ben even twee weken op vakantie geweest en dan maak je vaak al best veel mee, maar als ik lees wat jij de afgelopen weken mee gemaakt hebt dan stelt mijn vakantie niks meer voor hoor ;). Klinkt allemaal super leuk en heel indrukwekkend. Genie er van meid! Lieve groetjes, Margriet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!