evainkansas.reismee.nl

Costa Rica

Hello everyone!

Ik ben weer druk geweest en het is hoog tijd voor mijn volgende blog. Om te beginnen ben ik de eerste week van januari naar Costa Rica geweest om Kimberly’s moeder op te zoeken. Dit lijkt al weer best lang geleden voor me maar ik zal proberen een goede indruk te geven over deze reis. Het was namelijk echt geweldig.

Op zondag 1 januari vloog ik met mijn gastgezin naar San Jose. Daar ’s avonds aangekomen hebben we een nacht in een hotel geslapen. De volgende dag was het drie uur rijden naar Kimberly’s moeder. De laatste tien minuten gingen we een hele steile weg op en daar woonde ze in een klein heel mooi huisje op een heuvel met een prachtig uitzicht over de oceaan. Oma had een zwembad bij haar huis wat wel nodig was, want het was harstikke warm. Rond de 30 graden elke dag. Het was alsof ik een weekje zomer had in de winter. Perfect!

We hebben veel leuke dingen gedaan. We zijn een dagje naar het strand geweest, wat echt prachtig was! Samen met Sydney en oma ben ik een dagje gaan diepzeevissen. We hebben niet veel gevangen, alleen een makreel en een rode snapper, maar het was zeker de moeite waard. Op de boot hebben we namelijk dolfijnen gezien. Echt prachtig! Een andere dag zijn we met de hele familie (ook oma van 80 jaar) wezen tokkelen. De laatste dag heeft een vriend van oma ons meegenomen naar zijn boomhut waar hij weleens feesten geeft en hij heeft ons een mooie waterval laten zien.

Net nadat we terug waren gekomen uit Costa Rica gingen Pat en Kimberly weer een paar dagen weg. Sydney en ik hebben toen bij ‘opa en oma’ gelogeerd. Hele oude, maar echt lieve mensen. Dus van de ene oma naar de andere verhuisd. Dat weekend zou er ook een heftige ijsstorm komen. De Homecomingdance werd hierdoor afgelast. Uiteindelijk viel het allemaal heel erg mee en heb ik weinig van een storm gemerkt.

Deze homecomingdance had ik uiteindelijk afgelopen weekend. Ik had helaas geen tijd om weer een jurk te kopen, dus ik had een leuke truc bedacht. Ik had samen met het Finse meisje Anni van jurk geruild. De dance was opzich wel leuk, maar helaas waren er niet zo heel veel mensen. Ik ben daarna naar een vriendin geweest die een slumberparty gaf. Samen met wat vriendinnen zijn we ’s nachts de hot tub in geweest en zijn we daar bij mijn vriendin blijven slapen.

Verder deze maanden heb ik heel veel basketbal gezien en gespeeld. Ons meidenteam doet het blijkbaar heel erg goed dit jaar vergeleken met vorige jaren. Ik heb nog steeds training iedere dag, dus ik denk dat ik onderhand wel een goede conditie heb gekregen. Het blijft nog steeds een lastig spelletje voor me, maar toch is het altijd leuk om weer mee te doen aan een wedstrijd. Bij ons op school werd de Roadrunner Classic gehouden. Dit was een toernooi voor de jongens. Zeven andere teams van andere scholen kwamen allemaal naar Chaparral High School.

Ik ben ook net jarig geweest. Heel toevallig was het ook de verjaardag van Anni (het meisje uit Finland) precies dezelfde dag en ook zij werd 18 jaar. 18 jaar is natuurlijk wel een speciale leeftijd, dus we wilden hier graag iets mee doen. Ik had vriendinnen uitgenodigd bij mij thuis en samen hebben we een hele leuke avond gehad. Anni had een grote Finse verjaardagstaart gebakken en samen hebben we de kaarsjes uitgeblazen :) Voelde toch wel als een speciale verjaardag. Mijn hostfamilie heeft me op mijn verjaardag mee uit eten genomen. Dat was ook een gezellige avond. Verder heb ik veel verjaardagskaartjes uit Nederland ontvangen. Superlief en heel erg bedankt daarvoor!

Met FBLA heb ik een paar weken terug meegedaan met een competitie. Het begint met ‘districts’. Ik heb drie meerkeuzetoetsen gemaakt, of naja, meer gegokt en eind maart gaan we met zijn allen naar Topeka (een stad in Kansas) voor ‘State competition’. Daar blijven we dan een nachtje slapen in een luxe hotel. Een beetje hetzelfde als wat ik in Dallas gedaan heb. Wanneer ik terug kom is het nog maar één nachtje slapen tot ik naar Hawaii vlieg! Dit wordt zo gaaf. Ik kan echt niet meer wachten.

Afgelopen week ben ik met Chaparral Singers naar een universiteit in Wichita geweest. Daar was een redelijk beroemde dirigent uit New York die speciaal voor alle koren samen een lied had geschreven. Samen met 8 koren hebben we die avond een concert gegeven. Ons eigen koor had twee liedjes die we zongen en samen met alle koren hebben we twee liedjes gedaan, waaronder die van de dirigent. De hele dag hebben we daar gerepeteerd en workshops gevolgd. Echt een superleuke en bijzondere dag was dat!

In mijn vrije tijd ben ik de laatste tijd druk bezig voor mijn aanmelding voor Psychologie volgend jaar. Daarom duurde het ook wat langer voordat ik deze blog kon schrijven. Ik wil graag in Nijmegen gaan studeren en ik moet nu allerlei toelatingsopdrachten maken hier om toegelaten te worden.

Komende woensdag komen dan eindelijk mijn ouders hier!! Ikheb er ontzettend veel zin om hen te laten zien hoe mijn leven hier is. Ik heb vaak gehoord dat het lastig is om over je jaar te kunnen praten met mensen, omdat niemand echt weet wat je door hebt gemaakt. Nu kunnen mijn ouders toch een beetje meemaken hoe het er hieraan toegaat en begrijpen ze mijn verhalen beter.

Het gaat nog steeds heel goed met me. Volgens mij zeg ik dit in bijna elke blog, maar wat gaat de tijd ongelofelijk snel zeg. Het einde begint nu voor mijn gevoel toch een beetje dichtbij te komen. Ik weet niet zo goed of ik dat nou fijn vind of niet…

Ik zal mijn blog niet te lang maken. Ik heb namelijk nog veel meer leuke dingen gedaan met vrienden. Ik merk dat de vriendschappen die ik heb steeds sterker worden, vooral met het Belgische meisje Cassie kan ik het erg goed vinden. Het blijft een rare gedachte dat ik tegen al die leuke mensen over drie maanden doei moet zeggen. Nog maar even drie maanden genieten dan!

Reacties

Reacties

Magda Kooijman

Hoi Eva.
Wat een belevenissen weer en fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Heb je nog genoeg tijd over in de komende drie maanden om alles te doen wat nog op de planning staat?
Nu eerst genieten samen met je ouders.
Lieve groet van Wim en Magda, ook aan je ouders

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!